Spill-tråden Spill og kanskje litt manga
#1 Gjest_Iwas_*
Posted 15. juli 2010 - 23:54
Forventer egentlig ikke så mye aktivitet – jeg har selv ikke spilt på lenge, men holder meg oppdatert på det som kommer.
Denne traileren var veldig gjennomført, spillet ser fett ut (jeg digger for så vidt sci-fi i alle formater):
#2 Gjest_Øystein_*
Posted 17. juli 2010 - 12:58
Ellers liker jeg Cossacks meget godt, spill fra Napoleonstiden. Det er i fugleperspektiv og litt 2D, men grafikken er slettes ikke så dårlig, men konseptet rådigger jeg, det anbefales av Strategi!
#3 Gjest_Iwas_*
Posted 17. juli 2010 - 15:45
Øystein, on 17. juli 2010 - 12:58 , said:
Ellers liker jeg Cossacks meget godt, spill fra Napoleonstiden. Det er i fugleperspektiv og litt 2D, men grafikken er slettes ikke så dårlig, men konseptet rådigger jeg, det anbefales av Strategi!
Strategi er maks kos, det er egentlig favorittsjangeren min – eller den ligger 50/ 50 med rollespill. Jeg har faktisk ikke spilt noen av dem du nevner, men spillene høres kjent ut.
Må ærlig innrømme at mine favoritt RTS-spill gjennom tidene er C&C, Red Alert og Age of Empire 2. Ettervert gikk det over til å bli Warcraft 3 og om ti dager så lander Star Craft 2; håper det blir latterig bra.
Det absolutt beste strategispillet gjennom tiden må nok være Civilization 4 – men siden det er så tidkrevende, så har jeg ikke spilt det så mye.
Jeg har faktisk lyst å anbefale en gammel perle som heter Black and White:
#4 Gjest_Mental_*
Posted 17. juli 2010 - 19:18
Jeg spiller faktisk dette (fortsatt), tror det eller ei, men om det er å anbefalle vet jeg ikke (ekstremt delte meninger, men de fleste synes vel egentlig spillet er dårlig og blir bare avhengig: jeg er av de få som LIKER konseptet)..
Også har jeg spilt de fleste gode spill, men husker ikke navnene...
Liker Populous The Beginning, men jeg tror jeg er den eneste "av de intelligente", if so..
Black & White hadde noen veldig kule konsepter, et "ekstraordinært" spill, helt nytt konsept, men fanget ikke interessen nok (jeg orket ikke så mange nivåer før jeg ble lei -- var for lite alternativer av hva man kan gjøre).
Jeg lette en god stund etter et spill av en datasimulering av "nesten hele verden", før jeg forsto at det ikke var laget noen
Ville helst utforsket virkeligheten, men har ikke ressursene til det, og da går det i ørsmå simuleringer istedenfor.
Final Fantasy er selvfølgelig det beste spillet ever, men dessverre ikke MMO (har ikke prøvd XI nei).
Henger meg på Starcraft, noe som t.o.m kan være verdt å spille single player en liten stund og!
Liker fortsatt konseptet bak Counter Strike, hvor man kan relativt enkelt lage sitt egent lille minispill; man kan lett spille paintball f.eks (som allerede er lagd).
Si ifra hvis noen ser noen bordtennis-spill i sving! Dårlige flash-versjoner teller ikke.
Også er det bare å si ifra hvis noen har lyst til å spille noe (med hverandre/meg).
#5 Gjest_Iwas_*
Posted 17. juli 2010 - 20:16
Mental, on 17. juli 2010 - 19:18 , said:
-- var for lite alternativer av hva man kan gjøre).
Når jeg var ekstremt liten, så bestilte jeg Populus fra Danmark; siden dem ”føkket” opp bestillingen fikk jeg Sim City i stedet for.
Tror faktisk Sim City var et bedre spill på den tiden, så jeg angrer egentlig ikke.
Rundet det på en helg jeg hadde lite å gjøre – kan være veldig tålmodig til tider, særlig når jeg leker gud.
Eneste jeg kommer på er googlemaps, men det er jo ikke et spill enda.
Jeg er en av de mange som synes Final Fantasy 7 er det beste spillet noensinne laget.
Åtteren var veldig bra, men holdt ikke samme nivået. Nieren koste jeg meg veldig med – resten har jeg ikke spilt, skal ta det igjen hvis det blir tid. Mistenker at Final Fantasy serien har mistet sjarmen.
Jeg hører fremdeles på musikken til Nobuo Uematsu (vet det er nerdete, jeg hadde sykt lyst å stikke på den PLAY! konserten).
Du kan joine meg og noen kamerater på Star Craft 2 – vi skal spille 4 VS 4, sykt morsomt.
Jeg kommer nok til å være opptatt vertfall 3 måneder frem i tid; i oktober vil livet mitt muligens henge på greip.
#6 Gjest_Mental_*
Posted 17. juli 2010 - 22:07
Iwas, on 17. juli 2010 - 20:16 , said:
Fikk ikke til alt med en gang = no like!
Men jeg ble jo selvfølgelig fort interessert, fikk bare ikke "klimaks" fort nok, og gadd ikke å prøve lenge.. Jeg var ikke så gammel selv.
Populous er forresten også et gudespill om du aldri fikk prøvd det..
Men at man ikke bare kan være en løpende karakter med guns og være på topplisten til FBI, men å kunne jobbe med tall eller whatever, reise til månen, hehe.. (altså å få utforsket hvordan gravitasjonen faktisk er på månen osv, å sitte å se på PCskjermen i en uke for reisens skyld er vel ikke det helt interessante).
Åtteren var veldig bra, men holdt ikke samme nivået. Nieren koste jeg meg veldig med – resten har jeg ikke spilt, skal ta det igjen hvis det blir tid. Mistenker at Final Fantasy serien har mistet sjarmen.
Sekseren synes jeg også er veldig bra
Kefka er nihilist..
Jeg kan "To Zanarkand" på piano
Huff da, jeg kommer til å senke dere ned.. Mensa Pub-quiz all over again
Ikke overdriv - det gjør det aldri
#8 Gjest_Iwas_*
Posted 18. juli 2010 - 00:13
Mental, on 17. juli 2010 - 22:07 , said:
Kefka er nihilist...
Jeg var opptatt med Zelda i den perioden, men jeg siklet etter Final Fantasy 3 (6), leste om det hver kveld før jeg sovnet i Super Play magasinet mitt.
Hadde sjukt lyst til å spille det, men det havnet aldri i butikken, det kom vel aldri til Norge..?
Uansett, jeg begynte å spille det litt i fjor – kom meg ganske så langt, før jeg måtte legge det fra meg pga. andre ting. Jeg skal faktisk plukke det opp igjen; det spillet er rått.
Jeg rundet for så vidt Final Fantasy 1 og 2 i forfjor.
Jeg digger sånt da; du er jo genial...
Jeg klare å spille bra med dem hver for seg i 2vs2, men når vi går over til 3vs3; så bryter alt sammen, og vi klarer ikke å samarbeide. Det ender alltid opp med at en eller annen kødd skal gjøre noe på egenhånd – men det er faktisk sykt morsomt.
Har ikke noe imot å tape – så lenge veien mot tap er underholdene.
MensaQuiz hadde jeg aldri orket; høres fælt ut. Hvorfor utsetter du deg selv for sånt?
Jeg er deterministisk på det greiene der; skal få orden på livet.
#9 Gjest_Mental_*
Posted 18. juli 2010 - 01:57
Iwas, on 18. juli 2010 - 00:13 , said:
It did my friend, jeg fant det på det lokale 'platekompaniet' rett etter PS2 kom (men for PSX selvfølgelig) for full pris! Sånn 550kr eller noe... Men jeg kjøpte den for det... En noe rundt 4-5 år siden eller noe altså..
Jeg rundet aldri hele spillet, det skjedde et eller annet som stoppet meg, men jeg var nok ved slutten.
Jeg kom helt på slutten av 2-eren tror jeg, og 1-eren kjedet meg (spilte ikke så lenge), eller vice versa, dette på CFW PSP
Haha! Det ser jeg for meg. Det er typisk meg i mange spill, spesielt skytespill med ikke like flinke spillere - da stikker jeg ut og gjør alt mulig crazy : < Men med like gode spillere er jo det bare tull
Det var påkrevd under Mensa-treff
Jeg har hørt at om man prøver å få for mye orden på livet, blir det bare kaos
#10 Gjest_Iwas_*
Posted 18. juli 2010 - 11:19
Mental, on 18. juli 2010 - 01:57 , said:
Jeg rundet aldri hele spillet, det skjedde et eller annet som stoppet meg, men jeg var nok ved slutten.
Hmm, jeg leste om det i 1994; rett før det kom ut, altså 16-17 år siden.
Det er ikke den helt store spillopplevelsen, men nostalgi. Jeg digger sånt.
Rundet faktisk Half Life på singelplayer i fjor, morsomt! Sånn konkurransemessig, så har det gått i skytespillene Golden Eye, og i senere tid Halo 1, 2, 3.
Jeg må ha litt orden... slik som det er nå så gjør jeg noe jobbrelatert hver eneste dag; skal i møte om en halvtime. Kan ikke fortsette sånn; blir bare tull.
Siden du tok deg frihet til å anbefale the death squad on oldera; så må jeg nesten få lov til å anbefale en anime-serie som er equally føkked.
Behold... The greatest story ever told:
#11 Gjest_Mental_*
Posted 18. juli 2010 - 17:59
Iwas, on 18. juli 2010 - 11:19 , said:
Aha, da hadde ikke jeg lært å lese enda
Jeg likte skill-konseptet til en av de (den jeg spilte lengst/nesten rundet), som ligner veldig på Tibia som jeg spiller..
At man kan trene skills på tross av lvl!
(Aldri lik
Spillet heter Tibia
(Aldri likt Anime)
#12 Gjest_Iwas_*
Posted 18. juli 2010 - 19:01
Mental, on 18. juli 2010 - 17:59 , said:
Hva var det som egentlig skjedde på den mensa-quizzen..?
At man kan trene skills på tross av lvl!
Skjønner, det er mye fetere. Jeg gleder meg faktisk til Diablo 3! Selv om jeg ikke kommer til å bli en av de hardeste spillerne. ^^
(Aldri likt Anime)
Jeg skjønte det.
Da må du sjekke ut Full Metal Alchemist fra 2003; jeg lover at du kommer til å like det.
Posted 19. juli 2010 - 21:39
those who know binary code, and those who don't.
#15 Gjest_Iwas_*
Posted 20. juli 2010 - 00:32
Alexander Elias Nilsen, on 19. juli 2010 - 20:02 , said:
beste RTS spillet jeg har spilt.
Hehe, jeg bare VET jeg gikk glipp av noe der. Har spilt Warcraft 1, Warcraft 2, Warcraft 3, Diablo 1, Diablo 2 (WoW pittelitt) – men aldri Star Craft. Det er Mikro på høyt nivå, jeg får min sjanse med Starcraft 2 – da skal jeg eie battlenet. ^^
Jørgen Herland, on 19. juli 2010 - 21:39 , said:
Enda et spill jeg ikke har testet ut; eier ikke Playstation, jeg prøvde det hos en kamerat – virket vannvittig fett, og ikke minst SVÆRT. Digger konseptet. Minner meg litt om Knights of the Old Republic, bare med enda mer frihet.
Jeg lånte Pllaystation en liten periode – fikk valget mellom å enten runde Fall Out 3 og Metal Gear Solid 4, eller Mass Effect 1 – jeg valgte da å de to førstnevnte.
Angrer litt... Må absolutt teste ut Sheppard, men jeg syntes Fall Out 3 var en bra spillopplevelse. Digger post-akopalyptisk Sci-Fi univers.
Posted 20. juli 2010 - 06:11
Iwas, on 20. juli 2010 - 00:32 , said:
Mass Effect er ikke begrenset til Playstation.
Enig. KOTOR 1&2 var dødsbra spill, men Mass Effect har revolusjonert RPG gameplay. Gleder meg som en banan til The Old Republic til neste år.
Posted 20. juli 2010 - 06:45
Jørgen Herland, on 20. juli 2010 - 07:11 , said:
Nei, det er avgrensa til Windows og Xbox 360. ;o)
Mine postingar er ut frå mine eigne meiningar, og ikkje på vegne av organisasjonar eg er eller har vore medlem av eller arbeidsgjevarar eg har eller har hatt.
Tips til deg for å kunne svare meir lettlest: http://antibiomatika...et/quoting.html
(Den er eigentleg laga for Usenet newsgroups, men hovudprinsippet er overførbart.)
Posted 20. juli 2010 - 06:53
Morten Øen, on 20. juli 2010 - 06:45 , said:
Forresten, når kommer Metal Gear til noe annet enn Playstation? (That's what I wanna know...)
Jeg har bare spilt Snake Eater (Nr. 3 i rekken), men kunne gjerne tenkt meg å spille igjennom 4'ern. Jeg spanter dog ikke penger på en PS3 for den grunn.
Posted 20. juli 2010 - 07:29
Jørgen Herland, on 20. juli 2010 - 07:11 , said:
Ferdig med KOTOR 1&2 for kun kort tid siden. Holder på med NWN2 nå og så blir det enten Mass Effect eller Dragonage. Uff, valgets kval. BioWare slave
The Old Republic ser skummelt bra ut. Har egentlig policy mot online spill pga tidsbruk...men kan bli hardt å stå i mot den der.
Posted 20. juli 2010 - 12:07
Iwas, on 20. juli 2010 - 00:32 , said:
Det er litt morsomt at de fleste trur StarCraft:BroodWar handler om micromanagment, når det virkelig er macromanagement det er snakk om
Micromanagement er mer som en selfølge, og ikke hoved fokus i StarCraft:BroodWar ;P
Det er enda mere fokus på micromanagement på WarCraft 3 feks.

Sign In
Register
Help
Start a new topic
Add Reply
MultiQuote