Page 1 of 1
Din IQ ble beregnet til 130 Mensa hjemmetest
#1 Gjest_husFruen_*
Posted 26. juli 2010 - 13:30
Heisann!
Nå i sommerlate dager var jeg innom Norges hjemmetest.
Jeg er småbarnsmor og lider av søvnmangel og konsentrasjonsvansker. De små grå er ikke blitt oppgradert på ei stund for å si det kort.
Synes det er snodig at jeg når så høyt i tabellen. Kan dette stemme?
Hilsen meg
Nå i sommerlate dager var jeg innom Norges hjemmetest.
Jeg er småbarnsmor og lider av søvnmangel og konsentrasjonsvansker. De små grå er ikke blitt oppgradert på ei stund for å si det kort.
Synes det er snodig at jeg når så høyt i tabellen. Kan dette stemme?
Hilsen meg
Posted 26. juli 2010 - 13:34
Hvorfor ikke? Selv hadde jeg sovet rundt 3 timer totalt på de siste 5 dagene når jeg tok testen, og jeg tror ikke det gjorde så altfor stort utslag. Konsentrasjonen er nok ikke den beste når man har sovet lite og kanskje er litt stresset, men alt i alt tror jeg ikke selve IQ-en synker så mye (om man holder konsentrasjonen).
Kom og ta en offisiell test, da
Kom og ta en offisiell test, da
- Jeg er ikke antisosial. Jeg er bare ikke brukervennlig...
Innholdet i dette innlegget er mine egne meninger, og trenger ikke være representativt verken for Mensa som forening eller Mensas medlemmer. Det kan heller ikke loves å være politisk korrekt, morsomt, intelligent, sammenhengende, relatert til andre innlegg i denne tråden, eller noe som helst annet enn usammenhengende skriblerier fra et overtrøtt medlem som høyst sannsynlig driver på med noe annet samtidig.
Innholdet i dette innlegget er mine egne meninger, og trenger ikke være representativt verken for Mensa som forening eller Mensas medlemmer. Det kan heller ikke loves å være politisk korrekt, morsomt, intelligent, sammenhengende, relatert til andre innlegg i denne tråden, eller noe som helst annet enn usammenhengende skriblerier fra et overtrøtt medlem som høyst sannsynlig driver på med noe annet samtidig.
Posted 26. juli 2010 - 17:26
Jeg vil nesten tro at du kan gjøre det marginalt bedre når du har slappet av. En ting er i hvert fall sikkert, og det er at du i hvert fall ikke blir dummere av å være uthvilt...Men nå er ikke hjemmetesten like sikker som den overvåkede testen, da
- Jeg er ikke antisosial. Jeg er bare ikke brukervennlig...
Posted 26. juli 2010 - 19:21
Lars Kvanum, on 26. juli 2010 - 14:34 , said:
Hvorfor ikke? Selv hadde jeg sovet rundt 3 timer totalt på de siste 5 dagene når jeg tok testen, og jeg tror ikke det gjorde så altfor stort utslag. Konsentrasjonen er nok ikke den beste når man har sovet lite og kanskje er litt stresset, men alt i alt tror jeg ikke selve IQ-en synker så mye (om man holder konsentrasjonen).
Det er veldige individuelle skilnader på kor mykje søvnmangel og andre ting verkar inn på evna til å prestere på ein IQ-test, men eg har sett kjelder som hevdar at 24 timar utan søvn gir ein nedsett reaksjonsevne som tilsvarar 0,5-0,6 promille.
Sluttresultatet på ein slik test er ein kombinasjon av total evne minus det som måtte vere negativt for tida. Er utgangspunktet ditt høgt oppe, kan din score vere god sjølv om du er ukonsentrert, har søvnmangel, er påverka av medikament eller rusmiddel osv.
Eg kjenner fleire folk som hevdar at dei nesten ikkje har fått testresultatet særleg negativt påverka av søvnmangel, sterke medisin og/eller (ulike slag av) rus, men der er det nok ein fin blanding av både både reelle og skryt, særleg på dei som hevdar at dei har vore meir eller mindre ruspåverka. På andre sida kjenner eg folk som har fått score ned mot normalen på ein dårleg dag/veke/månad, men utan problem har klart medlemskravet i Mensa med god margin eit år eller to etter.
Morten Øen
Mine postingar er ut frå mine eigne meiningar, og ikkje på vegne av organisasjonar eg er eller har vore medlem av eller arbeidsgjevarar eg har eller har hatt.
Tips til deg for å kunne svare meir lettlest: http://antibiomatika...et/quoting.html
(Den er eigentleg laga for Usenet newsgroups, men hovudprinsippet er overførbart.)
Mine postingar er ut frå mine eigne meiningar, og ikkje på vegne av organisasjonar eg er eller har vore medlem av eller arbeidsgjevarar eg har eller har hatt.
Tips til deg for å kunne svare meir lettlest: http://antibiomatika...et/quoting.html
(Den er eigentleg laga for Usenet newsgroups, men hovudprinsippet er overførbart.)
#7 Gjest_Kent_*
Posted 01. august 2010 - 04:52
Dette spørsmålet passer ikke direkte inn her, men fremlegger det uansett.
Jeg er en gutt på 16 år og har et ønske om å bli psykolog.
Har gjennomført både Mensa's hjemmetest og Illustrert vitenskap's IQ test.
Score:
- Illustrert vitenskap = 121
- Mensa's hjemmetest = 113
Har hørt at man må være nokså skarp for å bli psykolog.
Dette høre kanskje litt dumt ut men, tror dere jeg er smart nok til å bli en suksessfull psykolog,
ut ifra IQ scoren?
Mvh/Kent
Jeg er en gutt på 16 år og har et ønske om å bli psykolog.
Har gjennomført både Mensa's hjemmetest og Illustrert vitenskap's IQ test.
Score:
- Illustrert vitenskap = 121
- Mensa's hjemmetest = 113
Har hørt at man må være nokså skarp for å bli psykolog.
Dette høre kanskje litt dumt ut men, tror dere jeg er smart nok til å bli en suksessfull psykolog,
ut ifra IQ scoren?
Mvh/Kent
Posted 10. august 2010 - 20:21
Kent, on 10. august 2010 - 19:46 , said:
Jeg kom tilfeldigvis over en interessant artikkel på nett idag.
Ifølge en undersøkelse, er det få med under 125 i IQ som består
eksamen i psykologi. Personlig tror jeg ikke helt på dette men,
ble litt i tvil.
Noen som vet noe om dette?
Ifølge en undersøkelse, er det få med under 125 i IQ som består
eksamen i psykologi. Personlig tror jeg ikke helt på dette men,
ble litt i tvil.
Noen som vet noe om dette?
Eg veit ikkje så mykje meir om det, men eg kunne gjerne tenkje meg å lese artikkelen. Har du linken dit?
Morten Øen
#11 Gjest_Lars_*
Posted 10. august 2010 - 21:27
Herreguda mensa! Nu har æ vært inne i kasjotten i 3 år også kommer æ tilbake også ser æ at det e bare drittsvar dokker e begynt å gi. Politisk korrekt e dokker og blitt, fy faen altså! Nu har dokker skremt vettet utav mæ. Newfaggotry har det også blitt en innfluks av.
#12 Gjest_Mental_*
Posted 11. august 2010 - 21:31
Lars, on 10. august 2010 - 21:27 , said:
Herreguda mensa! Nu har æ vært inne i kasjotten i 3 år også kommer æ tilbake også ser æ at det e bare drittsvar dokker e begynt å gi. Politisk korrekt e dokker og blitt, fy faen altså! Nu har dokker skremt vettet utav mæ. Newfaggotry har det også blitt en innfluks av.
Du later til å være veldig flink i å være verken presis eller politisk korrekt, ja. Gratulerer.
Hva fikk deg i kasjotten in the first place?
Page 1 of 1

Sign In
Register
Help
Start a new topic
Add Reply
MultiQuote