Mental said:
Intelligensen min ødelgger det sosiale livet rundt meg..
#23 Gjest_Mental_*
Posted 04. juni 2010 - 22:07
Andre Bohnhorst-Solberg, on 04. juni 2010 - 21:36 , said:
Pass på å ikke poste for mange sånne, da er du sannsynligvis paranoid, konspiratorisk og må evt tvangsinnlegges for å sikre din mentale helse med beskjeden og forsiktig neddoping, uhhrr, medisinering.
Men ja, jeg er klar over det
(Teit surrealistisk humor)
Øystein, on 04. juni 2010 - 21:02 , said:
Joda, men for å stille et lignende spørsmål tilbake: vi som blir påminnet kan da bli mildt irritert/små-provosert om vi alltid er klar over de tingene vi blir påminnet hele tiden, selv om det er ment i beste intensjon?
Så jeg setter pris på tanken som alltid, men må nesten reagere naturlig små-irritert for det.
Øystein, on 04. juni 2010 - 21:13 , said:
Nettby
#24 Gjest_Øystein_*
Posted 04. juni 2010 - 22:22
Mental, on 04. juni 2010 - 22:07 , said:
Så jeg setter pris på tanken som alltid, men må nesten reagere naturlig små-irritert for det.
Greit nok, jeg forstår at du ble litt irritert. Blir vel litt som å fortelle en som prøver å slutte å røyke at det er usunt.
#25 Gjest_8_*
Posted 04. juni 2010 - 22:37
Så til poenget; moderne psykolgi (av den mere heldige art) har påvist at følelse av lykke og mestring henger sammen med å optimere eter faktiske forhold. Skader kan trenes opp, ny situasjon kan tilpasses, erkjennelse kan vries fra hat mot omverden til beundring og glede. Faktisk litt usikker på om denne post er helt relevant til tema men et sted må det jo komme. Hilsen en former 'one in a million' som idag knapt klarer å arbeide og som ikke engang oppfyller mensakrav man etter estimering passerte med klar margin alt i tidlig barnehagealder.
NB Jeg tror (vet) dog at man langt fra er alene om situasjon samt at forståelse for tema etterhvert vil fremtre klarere. En høy Iq henger i klare trekk sammen med riktig utvikling og fravær av alvorlige hode- og hjerneskader (derav også korrelasjon mellom tykkere pannebrask). Dette var vel også poenget ved utvikling av testmaterialet. For oss som sliter med skader er det faktisk meget mere relevant å avdekke hvilke områdes som rammes enn en total enkeltscore. Kartlegging av funksjonalitet er et stikkord og dette bør vurderes også i Mensa-sammenheng (dette kan muligens også dra opp medlemstall fra 100.000 globalt og 600 i Norge kontra potensiale rundt 135millioner/90.000 etter 2% overslag etter folketall). Jeg gjentar- det mange søker er en utredning og veiledning samt tips og info på opptrening eller omstilling som følge av nedsatt funksjon. Jeg hadde forøvrig like meget vurdert selvmord etter en score på 145 men det er en annen sak (siste opplysning en indirekte hint til å være glad over å fungere kontra bli ovenpå pga statistikkplassering. Vel nok surmaget vås herfra, god helg videre.
#26 Gjest_Iwas_*
Posted 05. juni 2010 - 12:26
Andre Bohnhorst-Solberg, on 04. juni 2010 - 21:36 , said:
Bra video; selv om den virker ”cheesy” og useriøs, så synes jeg at budskapet er veldig bra. Jeg tror mange trenger smerte i livet for å komme seg videre og vokse som menneske – i stedet for å redusere problemene sine med alkohol, dop etc.
Gjelder ikke for alle selvfølgelig, men jeg tror at gevinsten kan være enda større hvis man er hundre prosent innstilt på å mestre problemene uten medikamenter etc.
Posted 05. juni 2010 - 20:22
Iwas, on 05. juni 2010 - 13:26 , said:
Gjelder ikke for alle selvfølgelig, men jeg tror at gevinsten kan være enda større hvis man er hundre prosent innstilt på å mestre problemene uten medikamenter etc.
Video'n bruker utvilsomt gode gamle hollywood-effekter og det vil nok være fornuftig å være skeptisk til den. Men noen av poengene er vel likevel reelle. Psykiatri er et "ungt" fag, men igjen tror jeg vårt helsevesen uansett gjør sitt beste for å hjelpe.
Mvh André Bohnhorst-Solberg
#28 Gjest_Mental_*
Posted 05. juni 2010 - 20:50
Andre Bohnhorst-Solberg, on 05. juni 2010 - 20:22 , said:
Mvh André Bohnhorst-Solberg
Jeg liker spesielt 2:01.
Hey, glem alt om tusener av år med metafysiske uoverstemmeligheter, du er annerledes, altså er du syk. Innrømmer du ikke dette etter vår høyt utdannede (hjernevasket) og professjonelle mening er du ihvertfall syk, så her er det bare å være enig. Og her er Guds medisin som vil fikse alt av dine problemer: kjemisk (alkymi, magi) fremstilling av stoffer som gjør deg akkurat som oss. Minner meg om viruset i The Matrix som hater alt og alle som ikke er en selv. "Disgusting meatball". Og når han først møter på meg selv: "you look good", "so do you".
#29 Gjest_Rainman_*
Posted 17. juli 2010 - 00:51
8, on 04. juni 2010 - 22:37 , said:
Så til poenget; moderne psykolgi (av den mere heldige art) har påvist at følelse av lykke og mestring henger sammen med å optimere eter faktiske forhold. Skader kan trenes opp, ny situasjon kan tilpasses, erkjennelse kan vries fra hat mot omverden til beundring og glede. Faktisk litt usikker på om denne post er helt relevant til tema men et sted må det jo komme. Hilsen en former 'one in a million' som idag knapt klarer å arbeide og som ikke engang oppfyller mensakrav man etter estimering passerte med klar margin alt i tidlig barnehagealder.
NB Jeg tror (vet) dog at man langt fra er alene om situasjon samt at forståelse for tema etterhvert vil fremtre klarere. En høy Iq henger i klare trekk sammen med riktig utvikling og fravær av alvorlige hode- og hjerneskader (derav også korrelasjon mellom tykkere pannebrask). Dette var vel også poenget ved utvikling av testmaterialet. For oss som sliter med skader er det faktisk meget mere relevant å avdekke hvilke områdes som rammes enn en total enkeltscore. Kartlegging av funksjonalitet er et stikkord og dette bør vurderes også i Mensa-sammenheng (dette kan muligens også dra opp medlemstall fra 100.000 globalt og 600 i Norge kontra potensiale rundt 135millioner/90.000 etter 2% overslag etter folketall). Jeg gjentar- det mange søker er en utredning og veiledning samt tips og info på opptrening eller omstilling som følge av nedsatt funksjon. Jeg hadde forøvrig like meget vurdert selvmord etter en score på 145 men det er en annen sak (siste opplysning en indirekte hint til å være glad over å fungere kontra bli ovenpå pga statistikkplassering. Vel nok surmaget vås herfra, god helg videre.
Godt skrevet. Tenkte litt på ditt budskap
#30 Gjest_Øystein_*
Posted 18. juli 2010 - 16:47
8, on 04. juni 2010 - 22:37 , said:
http://en.wikipedia....Neuroplasticity
http://www.youtube.c...h?v=f0G8Lz5vFds
http://www.youtube.c...h?v=b8U1vOdqqk0
Nevroplastisitet: Du blir hva du gjør med hjernen din.
#31 Gjest_Øystein_*
Posted 18. juli 2010 - 16:58
Øystein, on 18. juli 2010 - 16:47 , said:
http://www.youtube.c...h?v=f0G8Lz5vFds
http://www.youtube.c...h?v=b8U1vOdqqk0
Nevroplastisitet: Du blir hva du gjør med hjernen din.
Dette programmet er en gratis beta-versjon og trener arbeidsminnet ditt/oppmerksomhet/konsentrasjon, samt at den skal visstnok kunne øke IQen og kanskje t.o.m intelligensen.
http://themindflow.com/

Sign In
Register
Help
Start a new topic
Add Reply

MultiQuote